Blogarchief

dinsdag 15 augustus 2017

Augustus oogstmaand

Het is half augustus. Augustus staat bekend als de oogstmaand. Het is hier in onze regio ook nog zomervakantie dus voor dat oogsten moet ik dan wel op blijven letten. Ik zag gisteren dat de oogst van de bramen in de tuin aan mij voorbij is gegaan. Gelukkig hebben de vogels in de tuin er wel van kunnen genieten.

De zaden van de klaprozen heb ik bewaard en in een mooi bakje te drogen gelegd. De mooie kleur van de zaaddozen vind ik prachtig en staat mooi bij een oud linnen tafelkleed wat ik heb.



Hoewel al wel te zien is dat het najaar wordt, is de tuin nog heel mooi op het moment. De phloxen bloeien nog lekker door. Ze zijn er in wit, roze en paars en ze ruiken echt heerlijk! En er is veel geel in de tuin van de Rudbekia, duizendschoon en gulde roede.


Maar waar ik veel van kan gaan oogsten is van de Cornus Mas oftewel de Kornoeje boom. Hij zit vol met prachtige bessen. Van die bessen kan je zo lekker jam en sap maken, heel gezond!



Ik deel hieronder een link hoe je lekkere jam en sap kunt maken 


Het is gaan regenen hier in midden Nederland. Gezellig naar binnen dan maar met een lekker geurkaarsje aan. De volgende keer meer over onze klussen in huis. Fijne dag vandaag! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe het begon

Op een grijze dag in juni 2015 dronk ik koffie met 2 vriendinnen in ons gezellige dorp Amerongen. Daar bij de knusse thema winkel Il Sogno (...

Hoe het begon