Blogarchief

maandag 8 mei 2017

Voor niks gaat de zon op

Voor niks gaat de zon op, zei mijn oma vroeger altijd al. Vandaag alleen even niet, het is een grijze maandag 8 mei 2017.  Ik ben vandaag al  vroeg uit de veren. Ik heb het weekend gezellig gewerkt bij de KLM en vandaag ben ik lekker vrij. En ja dit huis moet natuurlijk ook onderhouden worden. Ik heb een hekel aan het woord moeten want daar word ik niet blij van. En ik wil er een leuke, blije, positieve en dankbare dag van maken. Dus denk ik met een glimlach oh ja  -reset-   'ik mag dit heerlijke huis onderhouden.'  En direct komt er een heel ander gevoel over mij, dat gevoel van verwondering, van het is mij gegeven en ik ga ervoor zorgen.

In dit huis gebruik ik bijna alleen maar groene zeep om schoon te maken. Ik vul een emmer heet water, haal met mijn hand een klont ouderwetse, slijmerige, Driehoek groene zeep uit zo'n rond bakje en laat het oplossen in water. Op mijn knieeen schrob ik de keukenvloer, de hal en de woonkamer. Het is even een klusje en wat inspanning maar denk ik er gelijk bij, goed voor de beweging en om even wat extra calorieen te verbruiken zo na het weekend.

         




Nu het buiten er zo grijs uitziet, krijg ik zin om het voorjaar naar binnen te halen. Ik haal een tafelkleed uit de kast met licht blauw en roze bloemen. En ga eens even op zoek in de tuin of de lelietjes van Dalen al tot bloei zijn gekomen. Voor niks gaat de zon op, gaat vandaag niet letterlijk op. Dan maar op zoek naar hoe we een voorjaarsgevoel in huis kunnen krijgen!   😄




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe het begon

Op een grijze dag in juni 2015 dronk ik koffie met 2 vriendinnen in ons gezellige dorp Amerongen. Daar bij de knusse thema winkel Il Sogno (...

Hoe het begon