Blogarchief

zondag 24 februari 2019

De lente nadert



Wat heb ik lang niet geschreven zeg! Mijn laatste blog is van begin december. En nu leven we al in de laatste week van februari. Wie mij volgt op Facebook op de pagina  Lekker Landelijk Leven heeft af en toe wat winterse plaatjes van Amerongen en ons huis "in de spreeuwpot" meegekregen. Ook op instagram Lekker Landelijk Leven heb ik regelmatig wat gepost van onze prachtige landelijke omgeving en zijn er wat ''binnenkijkers'' gedeeld. Vind je het leuk om mij ook daar te volgen? Van harte welkom!

Ik moet zuiniger met mijn energie omgaan zoals ik al eerder schreef. Veel dingen tegelijk lukken mij niet meer. Het leven is anders maar minstens net zo mooi! Ik leef langzamer en nog bewuster en kan  intens genieten van alles om mij heen. Ik heb zo genoten van de paar winterse witte dagen in wit Amerongen! Een aantal van mijn favoriete wandelplekjes zijn Zandvoort, bij de uiterwaarden, het kasteel en de bossen van Amerongen. Waar Beer en ik samen van genieten. 









Nu zijn de eerste tekenen van de lente weer zichtbaar. Her en der in de tuin komen de krokus bolletjes te voorschijn. Eerst komt aarzelend, een klein wit teer sneeuwklokje naar boven. Vervolgens zien we velden vol witte klokjes. Dan ineens ook de krokussen in wit, paars en geel. Gevolgd door de narcissen, hyacinten en straks ook de tulpen. Wonderlijk hoe er nieuw leven is na een stille rustige koude winter. Wonderlijk hoe kleurrijk het weer wordt na de verstilling en pauze van de winter.  Ik blijf me verbazen en verwonderen en zie hierin zoveel inspiratie!



Wanneer het even kan zal ik weer meer hier schrijven. In maart gaan we met het beplantingsplan van de tuin aan de gang. Ik heb inmiddels een heus tuinschrift aangeschaft om de leukste tuinadresjes in vast te leggen. Ik kijk echt uit naar een nieuw seizoen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe het begon

Op een grijze dag in juni 2015 dronk ik koffie met 2 vriendinnen in ons gezellige dorp Amerongen. Daar bij de knusse thema winkel Il Sogno (...

Hoe het begon