Blogarchief

zaterdag 2 september 2017

weekend in de spreeuwpot

Ik hou ervan van die heerlijke weekenden vrij. Helemaal vrij dat er helemaal niks in de planning staat. Een beetje lang uitslapen, koffie, krantje, de week doorpraten, gewoon lekker de ochtend lummelen. Vandaag is zo'n dag en oh wat geniet ik ervan. Lekker even in de voorkamer zitten en even snuffelen in de boekenkast is ook zoiets wat er voor mij dan helemaal bij hoort op zo'n morgen!




Dan toch nog even een doos uitpakken die nog in de kelder stond van de verbouwing. En dan verrast worden wat eruit komt. Het is een frans servies wat ik kocht in de veemarkthallen in Utrecht en wat ik speciaal gebruik tijdens de kerstperiode. En voorzichtig begin ik al te fantaseren dat we dit jaar voor het eerst kerstfeest zullen vieren hier in ons heerlijke huis.


Uiteraard loop ik nog even de tuin in en zie dat de kamperfoelie nog heerlijk in bloei staat. Het is inmiddels september en ik merk dat de meeste bloemen wel zijn uitgebloeid. Behalve de kleine hoge gele zonnehoed in de voortuin. Die is eigenlijk net pas begonnen met bloeien en geeft het gevoel dat de zomer nog heel lang gaat duren!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe het begon

Op een grijze dag in juni 2015 dronk ik koffie met 2 vriendinnen in ons gezellige dorp Amerongen. Daar bij de knusse thema winkel Il Sogno (...

Hoe het begon