Blogarchief

zondag 12 november 2017

Herfst boom in het bos



Wat was het stralend herfstweer deze week de eerste week in november. Ik geniet nu zo van het bos! De bomen inspireerden mij vandaag tot het schrijven van deze #zinvanlin  De prachtige zon op de bladeren, tussen de bomen bij kasteel Amerongen.
Het bladerdek van de boom in park Lievendael met zijn mooie bladeren aan zijn voeten. En de  kracht van de boom die wij Amerongers kennen als  ''de eenzame eik" in het Amerongse bos.




    herfst boom in het bos

boom ik bewonder je
wanneer de zon 
door je bladeren schijnt
ben je adembenemend mooi
het licht weerspiegelt
de mooiste kleuren
op je bladeren

boom ik bewonder je
wanneer het regent
word je nat en vies
spat het modder 
rond je stam
hoor je nog lang
het geluid van druppels
spetteren

boom ik bewonder je
wanneer het stormt
gaat je kruin
heen en weer
schudden je bladeren
trilt de aarde

boom ik bewonder je
om wat je zo vol trots
bij je droeg
je vruchten 
je bladeren

boom ik bewonder je
dat wat je gevoed hebt
vorm hebt gegeven
 dat je los kunt laten
weg laat waaien

boom ik bewonder je 
hoe je
vertederd toekijkt 
naar het blad
 dat als een zachte deken
voor je voeten neervalt
voor je ligt
nog even bij je hoort

boom ik bewonder je
 als de bries opzet
 je het mee laat nemen
weg laat gaan

boom ik bewonder je
omdat je  
zo sterk 
zo krachtig
zonder blad
stevig staat 

boom ik bewonder je
dat je rustig wacht
tot het weer lente wordt

wonderlijk mooie boom,
in het bos
ik bewonder je! 


zinvanlin






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe het begon

Op een grijze dag in juni 2015 dronk ik koffie met 2 vriendinnen in ons gezellige dorp Amerongen. Daar bij de knusse thema winkel Il Sogno (...

Hoe het begon