Blogarchief

dinsdag 7 november 2017

Ochtendwandeling in Amerongen

Het is maandagavond als ik hoor dat er voor het eerst nachtvorst komt. Ik ben van plan om vroeg op te staan de volgende dag, ondanks dat ik vrij ben. Ik weet hoe mooi het is rond Amerongen en ik neem me voor een vroege ochtend wandeling te maken.  Bij ons huis twee  keer rechtsaf dan kom ik bij de Kersweg. Ik zie een stel prachtige  paarden in het weiland naast de Lekdijk. Zo mooi!


De Kersweg af en dan loop ik tegen het prachtige pand van restaurant Herberg  De Roode Leeuw aan. De zon schijnt net tussen de hooiberg en het restaurant door.   



Verder loop ik een stuk van de veerweg naar de pont zodat ik een rondje rond Kasteel Amerongen kan maken. De zon valt telkens als een prachtige lichtwaterval tussen de bomen door. Het is zo sprookjes achtig mooi! Er is niemand en de stilte is voelbaar. Ik voel me bijna een indringer in deze geordende, rustige, zuivere omgeving.   




  

Kasteel Amerongen
sterk, charmant, krachtig
mystieke plek
van historie

wonderschoon
met je stille gracht
de bomen rondom
het liefelijke bruggetje
het statige  gebouw
de vredige tuin

al eeuwenlang
bewoond, bemind, bewonderd 
ik voel me zo dankbaar
hier te zijn
hier te genieten
hier te leven

Kasteel Amerongen
mystieke plek van historie
bijzondere plek
 verstilling, verwondering
magische plek
van toen van nu en altijd! 

zinvanlin



Adembenemend mooi Kasteel Amerongen! 


Wat een stilte, wat een rust, wat mooi!  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe het begon

Op een grijze dag in juni 2015 dronk ik koffie met 2 vriendinnen in ons gezellige dorp Amerongen. Daar bij de knusse thema winkel Il Sogno (...

Hoe het begon