Blogarchief

maandag 15 mei 2017

Fluitenkruid

Onze omgeving staat er vol mee in deze tijd van het jaar: het fluitenkruid. Wat houd ik van de tere witte, kanten bloemetjes op die hele lange fragiele groene steel. Het luidt  zo vriendelijk en liefdevol het voorjaar in!


Rond kasteel Amerongen is het een prachtig gezicht en kun je idyllische foto's maken.  Al sinds jaar en dag pluk ik wat van het fluitenkruid en wacht totdat er zwarte zaadjes komen en schud er dan mee door mijn tuin in de hoop dat ik ook zo'n mooi veldje in mijn eigen tuin krijg.






De weg naar de pont van Amerongen naar Eck en Wiel (gemaakt door wandelcoach Yura mamcoaching.nl

Soms geniet ik zo van al het moois om mij heen dat ik vergeet van het fluitenkruid te knippen. Groot was mijn verbazing en mijn dank toen ik op een dag thuis kwam en op de achtertafel buiten een mooie vaas met fluitenkruid stond met een lief kaartje erbij van mijn buurvrouw. Het staat al een paar dagen in mijn achtertuin en vanmiddag met dit mooie zonnige weer is het de hoogste tijd om een verse bos te gaan plukken. Gelukkig is het nu nog volop te vinden! Dus kom ook vooral eens even rondkijken in onze mooie omgeving!  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe het begon

Op een grijze dag in juni 2015 dronk ik koffie met 2 vriendinnen in ons gezellige dorp Amerongen. Daar bij de knusse thema winkel Il Sogno (...

Hoe het begon